10 Pantai Berpasir Hitam Terindah Di Dunia

 
1.Black Sand Beach, Prince William Sound, Alaska


Pantai ini terletak hanya 60 batu dari Anchorage.Di pantai ini, anda akan melihat glasier Tidewater, air terjun, lereng bukit hijau, dan satwa liar anda tidak akan menemukan di kebun binatang.


2.Pololu Valley Beach, Hawaii


Pada Pololu Lembah Pantai anda akan mendapati bahawa anda mempunyai akses kepada sebuah pandangan yang sangat baik Banjaran Kohala serta garis pantai.Pantai ini mungkin salah satu yang terkecil di Hawaii.

3.Kehena Beach, Hawaii


Di Kehena, anda tidak sendirian.Di sini anda akan menemukan lumba-lumba, yang mengapa pantai ini kadang disebut Dolphin Beach.Anda bahkan boleh berenang dengan lumba-lumba tersebut jika arus tidak terlalu buruk.Kebanyakan orang yang pergi ke Kehena hanya duduk di pasir dan menikmati cuaca dan air.

4.Kaimu Beach, Hawaii


Kaimu Beach, walaupun agak berbahaya, adalah pantai pasir hitam yang besar adalah harus melihat. Selama tahun 1990-an, pantai tertutup pada sekitar 20 ‘lava.

5.Black Sand Beach, California


Di Pantai California anda juga akan disambut oleh sebuah pantai bernama Black Sand Beach. Pantai ini membawa sebuah adegan yang sangat dramatik, dengan air yang indah, pasir, dan puncak sekelilingnya.

6.Oneuli Beach, Maui


Pada Oneuli Pantai air yang sempurna dan tanah begitu besar sehingga anda bahkan boleh berkhemah di pantai ini. Jika anda adalah jenis-alami seseorang, anda akan suka hiking di Bawah Trail serta Maluaka.

7.Honokalani Pantai Pasir Hitam, Maui


Honokalani Black Sand Beach terletak di Wainapanapa State Park. Pantai ini menawarkan kerikil lava yang halus dan kecil. Sekitar pantai, anda akan menemui tebing lava. Anda juga akan menemukan gua-gua laut, sebuah jambatan laut, serta tabung lava pantai.

8.Waianapanapa Pantai Pasir Hitam, Maui


Waianapanapa Pantai merupakan pantai pasir besar hitam yang dibentuk oleh gelombang menabrak batu gunung berapi selama beberapa dekad dan dekad. Di pantai ini, anda boleh menemui beberapa halaman paling indah yang pernah anda lihat.

9.Punaluu Beach, Hawaii


Punaluu Pantai ini terletak di Big Island Hawaii.Pantai ini dikelilingi oleh pasir hitam yang telah dibuat oleh lava dari gunung berapi yang mengalir ke laut dan kemudian disejukkan. Mengambil pasir hitam dari sini adalah sangat tidak dibenarkan.

10.Pantai Vik, Iceland

Pantai Vik ini terletak di sebuah desa kecil yang terletak di bahagian selatan Iceland.Walaupun anda mungkin berfikir Iceland bukan tempat tercantik untuk pergi.Walaupun pantai ini bukan yang terbaik untuk berbaring keluar dan menyerap sinaran matahari, sudah pasti suatu keajaiban untuk kita melihatnya.
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Responses for this post

Posting Komentar